Pages

Tuesday, February 15, 2011

Risau...sangat risau

Risau..risau,Hajat hati dah lama nak pergi kat tempat tuh ,tapi asyik tangguh2 jer, hari nih x der benda nak buat kebetulan pergi ke Majlis Daerah Machang untuk perbaharui lesen perniagaan, jadi ambik keputusan singgah jap kat farmasi.Tujuannya (OOPss..bukan nak beli pregnency test yer..sb dah ramai lak kengkawan SNTN yg pregnent ..tahniah) tapi nak cek BP, gula dlm darah dan kolestrol. Malas nak pegi klinik takat nak cek tuh jer, kalo pegi klinik goment mau nyer sampai tengah hari baru siap. Dengan hanya RM20 dan keputusanya ialah:

 Blood Presure : 154/101 ....sangat tinggi..patut pun kepala asyik berat jer.
 Gula                : 5.6 mml .....sangat okay
 Kolestrol         : 6.28 mml....sangat banyak lemak tepu dlm badan.

Risau...sangatlah risau.. BP dan kolestrol yg tinggi boleh kena strok tau..malam tadi baru jer mkn KFC ngan family, mlm nih janji nak pegi makan kat restoren ayam penyet yg baru bukak kat Kok Lanas...
Kena bukak buku baru plak nih...diary makanan ..sapa2 nak buat kontest diet  atau ade tau org2 lain nak buat kontest tolong inform cik jue skali jer.Dah rase tahap kritikal dah nih...

4 comments:

  1. bahaya gak ek kesan kolesterol tinggi ni...
    jg mkn la...ttg kontes xde plak mendengo nye...

    ReplyDelete
  2. http://meandslimming.blogspot.com/2011/02/contest-diet.html CONTEST BARU. JOM JOIN

    ReplyDelete
  3. Lin..tuh lah risau sgt2 nih..

    ezan...Cik jue pun diet balik jugak nih.hehe

    cahaya...bagai pucuk di cita ulam pun tiba, mekasih pasal contest tuh...sgt2 diperlukan.akan join nanti.

    ReplyDelete