Pages

Sunday, February 27, 2011

Kolestrol...Oh Kolestrol




Inilah sarapan wajib bagi Cik Jue semenjak 2 menjak nih...nak buat macam maner dah tpaksa...lama2 dah biasa ok jugak.Kalau x pagi2 nih nak melantak makanan yang berat jer. Kat Kelantan nih pagi 2 orang makan ini..



Sabor je lah yerrrr.................

Tuesday, February 15, 2011

Risau...sangat risau

Risau..risau,Hajat hati dah lama nak pergi kat tempat tuh ,tapi asyik tangguh2 jer, hari nih x der benda nak buat kebetulan pergi ke Majlis Daerah Machang untuk perbaharui lesen perniagaan, jadi ambik keputusan singgah jap kat farmasi.Tujuannya (OOPss..bukan nak beli pregnency test yer..sb dah ramai lak kengkawan SNTN yg pregnent ..tahniah) tapi nak cek BP, gula dlm darah dan kolestrol. Malas nak pegi klinik takat nak cek tuh jer, kalo pegi klinik goment mau nyer sampai tengah hari baru siap. Dengan hanya RM20 dan keputusanya ialah:

 Blood Presure : 154/101 ....sangat tinggi..patut pun kepala asyik berat jer.
 Gula                : 5.6 mml .....sangat okay
 Kolestrol         : 6.28 mml....sangat banyak lemak tepu dlm badan.

Risau...sangatlah risau.. BP dan kolestrol yg tinggi boleh kena strok tau..malam tadi baru jer mkn KFC ngan family, mlm nih janji nak pegi makan kat restoren ayam penyet yg baru bukak kat Kok Lanas...
Kena bukak buku baru plak nih...diary makanan ..sapa2 nak buat kontest diet  atau ade tau org2 lain nak buat kontest tolong inform cik jue skali jer.Dah rase tahap kritikal dah nih...

Monday, February 14, 2011

Teringin!

Sesekali ku rase teringin ...sebenarnya teringin nak pakai baju kebaya,rase cam x lengkap hidup nih kalau kita sebagai seorang perempuan Melayu x memiliki walau sepasang baju kebaya.Dulu time muda remaja ade gak baju kebaya,lepas dah beranak pinak nih semua baju kebaya dah di sedekah kan kat orang lain.Bilalah boleh merasa balik nak pakai baju kebaya nih huhu..hu






Tapi tak nak lah yang ketat dan seksi sangat cam model kat atas tuh.



Salam Maulidur Rasul...dan juga tahniah kepada kawan -kawan SNTN yang berjaya hari tuh...
Perjuangan kita masih belum berakhir lagi...