Pages

Thursday, January 6, 2011

Sunday, January 2, 2011

SNTN minggu -5

Cik Jue tak taulah apa nak jadi dah skarang nih, sejak dua menjak barang naik nih, berat Cik Jue pun x turun2 asyik naik ajer.Skali pikir nak tarik diri ajer, walaupun x mkn nasi tapi aku makan langsung x pantang,nak kata senang hati x pun, susah hati pun x.Berat terkini ialah 83.2kg, naik lagi.Kalau x der perkembangan yg baik mungkin minggu ke-6 Cik Jue akan tarik diri.


Saturday, January 1, 2011

Salam Tahun Baru 2011

Salam tahun baru 2011.
Tahun baru dah pun menjelma bermakna usia kita pun makin bertambahlahkan,sempena tahun baru nih Cik Jue malas nak tanam azam2 yg baru sebab azam yg lama x tumbuh2 lagi.Padan muka sendiri , dah tanaman x disiram ngan elok, dibaja mengikut jadual dan dijaga dengan baik mane pokok nak tumbuh dan dapat hasilnya .(ditulis ngan emosi yg sangat tinggi).
Kengkadang bila kita tengok kejayaan kengkawan yg sama kelas ngan kita kat skolah atau U ,atau teman sepermainan atau sedara mara yg seusia,jeles rase dihatikan...tgk diaorg dok tunjuk kereta besar ,rumah besar...kengkadan terdetik rase dihati untungnya nasib diaorg nih...knapa aku x mcm diorg ,ramai yg kerja gomen...padahal aku blaja lagi pandai dari diorang nape aku x dapat kerja pun.
Tapi rezeki masing2 Allah dah pun tentukan,walaupun Cik Jue x kerja gomen...Alhamdullilah sangat bersyukur ngn rezeki yg Allah telah berikan.Ramai lagi yang susah daripada kita, itu yg harus kita sentiasa ingat.
Jadi peringatan buat diri sendiri:

1.bekerjalah ngan jujur dan amanah , jangan lengahkan kerja dan sentiasa bersabar ngan apa jua dugaan,Insya-Allah semuanya akan OK.

2.Mentang2 kerja sendiri semua kerja buat x pakai dateline, ikut suka hati aku ajer bila nak buat kerja .

3.Kena yakin ngan ape yg kita buat ,yakin ngan keputusan kita.

HAPPY  NEW YEAR 2011