Pages

Monday, June 21, 2010

Nanti dunia kiamat????

Hari nie hari kedua sekolah dibukak, seperti biasa Cik Jue menjalankan aktiviti menjadi bibik dan supir untuk anak2, bila on the way nak balik tuh byk ler cerita2 diorg nih ,makan ape kat skolah, cikgu ajar ape hari nih , beli ape kat kantin, bila nak gi shopping, nak beli kasut baru, mainan tuh mainan nih..bla bla bla...tiba -tiba anak Cik jue yg tadika nih mulut dia byk sikit ,dia cakap :

Khadeja : Mama..mama ..bila hari khiamat..nanti bila khiamat adik nak lari naik kapal terbang,semua nih
                akan hancur..pecoh2.(sambil mulutnya muncung menunjuk kat pokok2)

Mama    :Mane kita tahu dunia nih nak khiamat ,bila dah khiamat maner kita boleh lari, dunia nih dah hancur
               kita semua akan mati..

Khadeja:ooo..pas tuh kita hidup balik lah...(dia ingat mcm kartun Tom & Jerry kot),nanti kita pergi kat
               bulanlah bila dunia khiamat.
Mama: maner bleh..kita semua akan mati..org mati maner bleh idup balik..

Cik Jue pun pening kdg2 nak jawab soalan anak2 nih,lastly cik jue ckap bila dah khiamat kita semua akan mati, lepas tuh barulah Allah akan menghidupkan balik org2 yg dah lama mati dulu pun..pas tuh baru kita boleh jumpa keluarga kita yg dah lama mati...sebenarnya anak Cik Jue nih ade tgk cerita 2012 ...tuh yg byk soalan nak tanyer tuh...
ader ker nak lari dari hari khiamat...pengaruh filem org putih kalau kita x betulkan parah2...tuh yg ramai org x takut buat dosa..ingat bleh lari ker...

1 comment:

  1. salam kenal ye cikJue!

    itulah kan..cerita omputih ni ada yg benar (cth : percaya pd Hari Kiamat / Dunia akan musnah)
    tp dgn kecanggihan diorang ni konon2 nya derang blh lawan Kuasa Allah! Nauzubillah...

    yg kesian kat anak2 kita la kan..derang ni lbh percaya yg tunjuk kat TV. nak menerangkan/membetolkan nya tu yg payah sikit..

    **ehh..baru kenal..komen dah panjang berjela le pulok! hehh!

    ReplyDelete